07 July 2011

BERSIH 2.0

Jika dikira, perhimpunan BESIH akan diadakan lusa, bersamaan 9 July 2011.
Aku malas nak komen la, sape rasa nak join, join la. xnak join, xyah join la.
Bergantung pada perhitungan masing-masing.
Aku pun ada perhitungan aku dan aku akan buat apa yang seharusnya dibuat.
Cuma apa yang menarik ttg perhimpunan ni ialah isunya.
'Demokrasi'.
Adakah Malaysia adalah sebuah negara demokrasi?
Apakah yang terselindung di sebalik segala konsep, gagasan, dan lain-lain perlaksanaan di Malaysia?
Erm..malas plak nak komen panjang2...
Tapi aku rasa, apa yang kita semua perlu fikir ialah apakah tindakan kita untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang ideal utk didiami oleh kita, dan semua org lain.
Untuk ini, aku amat bersetuju dengan saranan Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Beliau selalu menegaskan tentang kerja mesti 'TELUS".
Telus, transparent, jujur, tiada yang disembunyi...
Ini boleh menjamin Malaysia menjadi sebuah negara Islam yang Islamik.
Kalau semua telus, semua orang puas hati.
Kalau ada yang disembunyikan, sedangkan kita patut tahu benda tu...
Siapa tak meradang kan?

No comments: