Syafiq Fadeli's Channel

Loading...

03 September 2010

JANGANLAH TERLAMPAU EGO

SALAM.
Syabas dan tahniah aku nak ucap kepada sebuah skuad ni yang makin lama makin gah di persada dunianya. aku berbangga sbb dorg berkembang dan mencipta banyak benda2 baru dalam operasi mereka. bagus sangat2. lebih membanggakan, aku pernah menyertai skuad ini dulu, satu ketika dulu. walaupun bagi aku aku baru meninggalkan skuad ini dalam beberapa hari sahaja, tapi impaknya aku rasa bagai telah ditinggalkan selama berdekad-dekad. lidahku mengucapkan syabas, tapi hatiku kadang2 terdetik rasa kecewa...


sewaktu aku memegang tampuk pimpinan operasi skuad ini, aku ajar pelbagai 'benda' dan falsafah utk mereka guna dlm hidup. aku tinggalkan mereka semua dgn pesanan2 yag aku rasa sgt2 perlu utk diingat. adik2 semua dgr...abg2 n akak2 pun dgr... tp bila aku pergi, ada plak sekelompok abg2 akak2 ni yang membuat onar. aku x kisah jika kamu semua mahu ubah dan improve air tangan aku. bg aku itu sgt bagus dan membantu skuad utk jd lebih mantap. tapi jgn la terlalu ego... apa yg kamu buat tu x semestinya menambahbaikkan segalanya. mungkin jugak ia akan memburukkan keadaan. siapa tahu. x kira la jadi baik ke buruk ke, yg penting, apa yg kita buat, jgn ego sgt...  ego ni seolah meletakkan diri tinggi dari org lain. tu yang aku risau. takut korang semua naik tinggi sgt, nanti malang tak berbau, terjatuh. makin tinggi korang naik, makin sakit kalo jatuh. ingat jugak, kamu hanyalah perancang, aku juga seorang perancang... tp hanya Allah yang memiliki perancangan terbaik. jadi, apa guna kita ego...


sedikit coretan utk rakan2 dan adik2... kalo berguna, baguslah. kalo apa aku cakap ni x guna, jgn la ambik ye. aku bkn nak menyibuk ttg urusan yang dah xda kaitan dgn aku. sepatutnya aku x bersuara pon. aku x layak, sbb aku dah pergi. tp ni adalah atas dasar prihatin. aku nak tgk skuad tu terus gah. x mau tgk skuad tu malu dan jatuh tersungkur dpn mata2 dan otak2 yang memandang. sbb aku sayang kamu semua.


Genggam atau Tumbuk???

4 comments:

NUR HANANI BINTI ISMAIL said...

Saya masih di dalam skuad ini...sayajuga harapkan perkara yang sama....alhamdulillah buat mase ni, keadaan di sini masih ok...walaupun senior tercinta da tak ader bersama2 kami...tp segala usaha dan kenangan yang telah kite cipta di sini sentiasa segar dalam ingatan....kalo la k.syafiq ader kat sini bersama2 kami, seronoknye tak terkira....miss that moment...sob3

Syafiq Fadeli said...

yesterday is a history, tomorrow is a mystery, today is a gift... that's why we call it 'present'.

siskahaidan said...

:P

Syafiq Fadeli said...

:p